2017. december 14., csütörtök

Mézeskalács menteskarácsonyra

Eddig négyféle újításon esett át nálam a mézeskalács recept és ez a legeslegjobb. A tészta nem ragad, könnyű kinyújtani és extra olcsó mert egy kilónyi tésztából 150 darab mézeskalács lett. És még pihentetni sem kell. Már csak némi idő kell a kisütéshez. Én a 7. kör után kezdtem kiborulni így karácsony előtt de aztán erőt vettem magamon és mielőtt lángot hányó sárkánnyá alakultam volna leállítottam magam és karácsonyi tündérkedésként folytattam. Legalábbis én belülről így éltem meg. Hát hogy kívülről mi jött le ebből....



Hozzávalók:
15 dkg növényi vaj (nem hidrogenizált)
20 dkg virágméz
20 dkg bio nádcukor porcukorrá őrölve
3 tojás
fél csomag mézeskalács fűszerkeverék
2 tk szódabikarbóna
80 dkg kenyérnek való gluténmentes liszt (plusz egy kicsi a nyújtáshoz)

Elkészítés:
170 fokra előmelegítjük a sütőt. Indulásnak két tepsit kibélelünk sütőpapírral. Egy kis lábosban összemelegítjük a mézet, a vajat és a nádcukrot. Nem kell felforralni csak összemelegíteni, majd átöntjük egy tálba és hagyjuk hűlni. Majd hozzáadjuk a tojásokat és a mézeskalács fűszert. Robotgéppel jól összedolgozzuk. A liszt felével és a szódabikarbónával összekeverjük. Majd adagonként hozzáadjuk a maradék lisztet is. Gumis masszát kapunk.
Nyújtófát lisztezünk és a tésztát is megszórjuk még egy pici liszttel. Félbe vesszük a tésztát és kinyújtjuk, jó vékonyra kb 4 mm vastagra. Különböző formákkal kiszúrjuk. Én ezen a ponton vontam be a családot és lehetett mindenféle kreatív figurát készíteni. Mehet a sütőbe és 8-10 percenként lehet cserélgetni a tepsiket. Ha meghűltek, akkor lehet díszíteni, ha akarjátok. Sütőpapírral bélelt dobozokban jó tárolni, úgy sokáig puha marad. Jó ajándék is vendégségbe, de akár még a csomagokat is fel lehet egy-egy mézeskalács figurával díszíteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése