2017. november 3., péntek

Sült túrópuding

Anno az eredetileg még 2013-ban kiposztolt sült túrópudingot sütöttem újra de már laktózmentes alapanyagokkal. Akkor a facebookon nem írtam hozzá pontos receptet és Zsuzsa kedvéért most leírom a pontos receptet. És azért újra is sütöm itthon a hétvégén ha már így belemelegedtem. :D
Isteni!













Hozzávalók:
3 tojás
25 dkg laktózmentes túró
3 ek rizstejszín (vagy laktózementes tejszín)
5 dkg rizsliszt (gluténmentes kenyérliszt vagy bármilyen másik liszt)
1 kis só
1 citrom
egy csomag vaníliás cukor vagy egy vanília rúd
3 ek mazsola (áztasd vízbe 10 percre)
10 dkg nádcukor
sárgabarack lekvár

Elkészítés:
a sütőt 200 fokra melegítem. Hőálló tálkákat kikészítek és kibélelem kis négyzetekre vágott sütőpapírral. Én ezt nem hagyom ki soha mert utálom kiszedni a beleragadt tésztát. A tojásokat szétválasztom a sárgáját és fehérjét külön-külön egy-egy tálba teszem. A túrót, a tejszínt, a cukort és a lisztet összekeverem a sárgájával. Mehet bele a leszűrt mazsola, vanília és a citrom lereszelt héja. A tojásfehérjét pedig egy pici sóval jó kemény habbá verem.
Óvatosan hozzáforgatom a túrós-mazsolás tésztához. Kiadagolom a hőálló tálkákba és a tálkák méretétől függően 15-25 perc alatt megsütöm. Látványos lesz ha kész mert óriásira megnő, mint ahogy a képen is látszik. Ha megsültek a pudingok, akkor kesztyűvel kiveszem és egy vastag vágódeszkára kifordítom őket. Könnyen kiesnek a sütőpapír ebben is sokat segít. Tányérra teszem és jó adag sárgabaracklekvárral kínálom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése