2016. december 30., péntek

Narancsos sütőtöklekvár

Aki szereti a sütőtököt és a gyömbért annak szívéhez szól ez a téli lekvár. Téli estéken tökéletes forró bagetten vagy a karácsonyról maradt kekszekre kenve.








Hozzávalók:
egy kisebb sütőtök
1,5 kg narancs
1 kg nyers nádcukor
2-3 cm friss gyömbér
2 tasak Dr Oetker dzsem fix

Elkészítés:
a sütőtököt gerezdekre vágtam és 40 perc alatt 180 fokon (légkeverés) megsütöttem. A narancsot közben meghámoztam és leszedtem a fehér hártyákat a gerezdekről, hát ez azért eléggé türelemjáték, de ha rajtamarad, akkor keserű lesz szóval megéri odafigyelni. A sütőtök miután kiszedtem és meghűlt kikanalazható vagy kivágható a héjból. A narancsot, a sütőtököt, és a cukrot feltettem főni és forrás után belekevertem a két tasak dszem fixet. Kell a két tasak mert a narancsnak sok a leve. A gyömbért közben lehámozom és frissen belereszelem. Ez az adag 3 kis üvegre lett elég, kicsit csalódott voltam hogy csak ennyi lett, de most már tudom legközelebb sokkal több alapanyaggal állok majd neki a lekvárfőzésnek télen is. Az üvegeket egy pléd alatt hagytam kihűlni azért biztos ami biztos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése