2016. december 17., szombat

Lencsés rétes Adventre

Annyira tetszik nekem ez a tekercs és magában is elég de köretnek vagy sós előételnek is megfelelő. Gyönyörűen lehet tálalni, szép tésztalevelekkel díszítettem és vágni is könnyű. Tej és gluténmentes és ha a tetejét nem kenitek meg tojással hanem helyette mondjuk magtejjel akkor tojásmentes is. Már régi vágyam volt elkészíteni ezt a tekercset, amihez elsőre több mint a háromszorosa lett a töltelék :) de lemélyhűtöttem így megtudtam ez is működik. Karácsonyra vendégségbe is ajánlom.

Hozzávalók egy tekercshez:
80g lencse (én 200-at azaz egy csomagot megfőztem, ami most nem kell le lehet mélyhűteni vagy lehet belőle pl lencsefőzelék)
2 gerezd fokhagyma
2 kis szál sárgarépa
1 apró fej zeller
150g csiperkegomba (mélyhűtött)
zöldségleves alaplé
1 adag levelestészta (a tészta legyen egyben ne felvágva, glutén-, tej-, tojásmentes)
oregánó, bazsalikom, só, bors
80g liszt (ami a diétádba illik itt gluténmentes)
50g gluténmentes zabpehely
1 tojás vagy növényi tej a rétes megkenéséhez
ha pikánsabb ízre vágysz tehetsz bele diót megpirítva majd mozsárban törve


Elkészítés:
A lencsét pár órát előáztatjuk azaz felöntjük dupla annyi hideg vízzel. Majd egy nagyobb lábosba miután leöntöttük róla a vizet és persze kiszedtük ha van benne rossz szem, feltesszük főni a zöldséglevessel. Közben a gombát, sárgarépát zellert fokhagymát megpucoljuk apróra vágjuk a fokhagymát a fokhagymakinyomóba készítjük. Egy külön kis lábosban kókuszzsíron vagy olajon megpirítjuk a fokhagymát de csak épp hogy már érezzük az illatát mehet is rá a többi zöldség nehogy megégjen a fokhagyma. Kicsit pirítjuk majd felöntjük zöldségalaplével, sóval borssal és zöldfűszerekkel kiegészítjük. Ha a lencse megfőtt kb 30-40 perc, akkor botmixerrel pürésítjük. A többi zöldség már biztosan megfőtt azokat a mixelt lencsébe keverjük ha nem akarunk benne nagyobb zöldségszemeket akkor így hagyjuk ha nem tetszik akkor ezeket a zöldségeket is hozzá lehet mixelni. Én egy kicsit mixeltem csak így maradtak benne nagyobb szemek is. Megkóstolom, ha kell sózom. Hozzáteszem a lisztet és a zabot is. A tölteléket hagyom hűlni. A levelestésztát az alábbi képen látható módon előkészítem, majd a közepére teszem a tölteléket. Fentről lefelé elkezdem a jobb- és baloldalról felváltva a szálakat egymásra fonni. Nagyon egyszerű egy jobb, egy bal. Ha kész akkor a maradék levelestésztából kis leveleket formálok belerajzolom az ereket és ezekkel díszítem. Megsütöm 200 fokon (légkeverés) 25 perc alatt.


2 megjegyzés:

  1. Mindenmentes leveles tésztát hol lehet kapni?

    VálaszTörlés
  2. Szia Enci!

    Lehet kapni pl. a Mester Családnál:(http://www.mestercsalad.hu/termek/gyorsfagyasztott-leveles-teszta)

    VálaszTörlés