2013. szeptember 3., kedd

Barackos tiramisu házi babapiskótával

A babapiskóta az valami olyan amit már ezer éve nem ettünk, mert csak halál cukros változatban kapható és valahogy még nem jutott eszembe a házi változatot elkészíteni. Nagyon boldog vagyok mert elsőre nagyon jó lett habár inkább nézett ki sütés után nagy macskanyelv szeleteknek mint babapiskótának :)

Hozzávalók:
5 tojás
20 db stevia pötyi
125 g gesztenyeliszt
250g mascarpone
5 db őszibarack

Elkészítés:
Szétválasztjuk a tojásokat a sárgáját 10 db összetört stevia pötyivel 3-4 perc alatt fehér színűre verjük. A tojásfehérjéket is keményre verjük kb 3 perc alatt. A tojássárgájához adjuk a gesztenyelisztet de lehet pl zablisztet is. Majd beleforgatjuk a tojáshabot ez nem egy könnyű művelet mert a gesztenyeliszt eléggé összeáll és nem akar összekeveredni de legyünk kitartók előbb-utóbb összekeveredik. Habnyomóba tettem és megpróbáltam piskóta formákat kinyomni ebből lett a macskanyelv forma:) 180 fokra előmelegített sütőben 18 percet sütöttem. Gyorsan kihűlt addig elkészítettem a barackos krémet. Ez csak annyi volt hogy a mascarponét és 3 barackot összeturmixoltam. A barack igen édes volt így nem is tettem hozzá mást. Aztán jött a rétegezés. Egy kis üveg tál aljába leraktam 3 szelet piskótát majd rá egy réteg krém és vékonyra darabolt barack. Majd megint piskóta, krém barack, aztán piskóta krém és a díszítés, na mi? Hát barack :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése