2013. március 29., péntek

Sütőtökleves

Nagyon szeretem a sütőtököt nemcsak ősszel, hanem így tavasszal is, bár a mostani tavaszi időjárás így Nagypénteken reggel újabb párcentis havat hozott :) Szerintem nagyon látványos tök tálban szervírozni ezt a fogást ha valaki tovább dekorálná akkor lehet neki citromkarikákból kereket is adni és akkor hintószerű a végeredmény. Azt is szeretem ebben a fogásban hogy míg régen tejszínnel tudtuk csak elképzelni anélkül is isteni finom, sőt ha pici baba van a családban nem kell többfélét készíteni. 

Hozzávalók:
egy kisebb sütőtök vagy ha a tálaláshoz sütőtök tálat akarunk készíteni mint a képen látható akkor egy nagyobb tök
egy jó nagy vöröshagyma vagy két kicsi
egy gerezd fokhagyma
Himalája só
őrölt bors
egy kk frissen reszelt szerecsendió
ha nem elég édes a tök akkor pár kanál méz (kisbabának ne adjunk mézet mert allergizál)

Elkészítés
A sütőtökök tetejét levágtam és kiszedtem a belsejét. Ezzel csak akkor töltsünk külön időt ha tök tálban akarunk tálalni. Ha nem akkor csak cikkekre vágjuk a tökön nem kell kifarigcsálni a belsejét hanem mehet csak felszeletelve a sütőbe. A tököt megsütjük - vagy csak a belsejét vagy a héját is - 180 fokon 40 perc alatt. Érdemes hasonló darabokat faragni vagy vágni így egyik sem marad kemény a sütés végére. Én a tálat is megsütöttem. Ha kész akkor hagyjuk kicsit kihűlni. Majd kókuszzsíron megdinszteljük a hagymákat és fűszerezzük, majd mehet rá a sült tök (ha volt külseje akkor abból kanalazzuk vagy vágjuk ki) nem kell főzni már egy percet sem, csak botmixerrel összeturmixolni. Vigyázat fröcskölhet! Ha kész beletöltjük a sütőtök tálba és ehetjük is. Ha férfi rokonaink/vendégeink hiányolnák a hús részét akkor a tetejére süssünk nekik apró szeletekre vágott bacon szalonnát (így mondjuk már nagyon nem fogyókúrás), gyerekeknél pedig a levesgyöngy válik be.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése