2020. december 6., vasárnap

Tejmentes házi szaloncukor

 Az ünnepi hangulat kedvéért kipróbáltuk, milyen házi szaloncukrot készíteni. Meglepően egyszerű és jóval gyorsabb volt mint gondoltam. 25 szem készült, amiket gondosan kétféle csomagolásba is becsomagoltunk, hogy biztosan jól szállítható legyen a Télapó számára. 





Hozzávalók:

200g marcipánmassza (Lidlben találtam)

130g aszalt áfonya (bármilyen aszalvány lehet, aszalt sárgabarack vagy aszalt meggy bármi)

1 ek meggylé

1,5 tábla étcsoki


Elkészítés:

robotgépben az aszalt áfonyát megőröltem, a marcipánt késsel kisebb darabokra vágtam. Ezeket összegyúrtam egy kanál meggylé segítségével és három hosszúkás rudat formáztam, amiket kis darabokra vágtam. Az étcsokit felmelegítettem (lehet vízfürdő felett vagy mikróban, csak félidőben keverd át) és egy villa segítségével beleforgattam a szaloncukor szemeket. Rácsra tettem lecsöpögni és megdermedni. Mikor már megszilárdult rajta a csoki, alufóliába csomagoltam, majd karácsonyi csomagolópapírba is. 25 darab lett belőle, viszonylag nagy szemek. Elég kiadós, két-három szemnél többet egyszerre nem bírtunk enni belőle. :)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése