2018. július 5., csütörtök

Gluténmentes pizza liszt nélkül

Ez egy nagyon intenzíven sajtos ízű liszt nélküli pizza karfiolból és sajtokból, sok zöldfűszerrel. Nekem annyira ízlett, hogy feltétet sem tettem rá csak egy kis fokhagymás paradicsomszószt. Persze meg lehet pakolni minden jóval ez a 15 perces sütési időn nem fog változtatni. Csak egyszer kell megtanulni hogyan is készül egy zöldségből készült pizza. Gyönyörűen vágható, nem morzsolódik szét, fázisfotókat az elkészítési leírás alatt találsz!





Hozzávalók:
1 kis fej karfiol, tényleg kicsi! 250g
80g parmezánsajt (laktózmentes)
80g mozarella laktózmentes
1 tojás
bazsalikom, oregánó, fokhagymasó, bors
és ha szeretnél a tetejére akkor általad választott topping

Elkészítés:
A karfiolt kis karfiolfejekre szedjük, megmossuk majd lecsöpögtetjük. Egy késes darálóban adagokban morzsásra daráljuk még így nyersen. Nekem kicsi a daráló kb 3-szorra fért bele. Amikor kész akkor egy jó mélytányérnyi darált karfiolt kapunk. Megfőzhetnénk vízben, de akkor nagyon nedves lenne és épp azt nem akarjuk, ezért most kivételesen 4 percet mikrózzuk a legfelső melegítési  fokon. Aztán megvárjuk hogy kihűljön. Majd veszünk egy tiszta konyharuhát és beleöntjük a karfiol reszeléket. Ahogy a lenti kép mutatja, fogjuk és kicsavarjuk belőle az összes levet. Mintha egy ruhát akarnánk kicsavarni.  Ezért is vártuk meg hogy kihűljön. Amikor először csináltam én forrón beletekertem aztán alig bírtam megfogni :) de ha bírod a hőt akkor nem is kell várnod a hűtéssel. Majd összekeverjük a karfiolt az összes többi hozzávalóval. A mozarellát én nagyobb darabokra vágtam. Előmelegített 220 fokos légkeveréses sütőben összesen 15 percet sütöttem. Sütőpapírt tettem alá így nagyon szépen könnyen lejött róla, egy kis darabja sem forgácsolódott le. Gyönyörűen lehetett szeletekre vágni. Ha toppingot szeretnél rá tenni, akkor a sütés kb 8. percénél vedd ki a pizzát a sütőből és ekkor tedd rá a feltétet majd süsd még 8 percig.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése