2013. március 17., vasárnap

Kókuszkocka

Ezt a kókuszkockát maglisztből készült piskótából készítettem és meggyel ettük. Igazából nem éreztem semmi különbséget a cukrászdában vett és a jóval egészségesebb itthon készített között. Mikor még csak terveztem, hogy elkészítem ezt a finomságot, arra gondoltam, hogy milyen macerás is lesz elmosogatni majd a vízgőzben felolvasztott csoki tálját, de meg kell nyugtassalak, egy perc alatt elmostam. Vendégeknek és uzsi dobozba egyaránt szuper.

Hozzávalók:
6 tojás
5 dkg eritritol (vagy más édesítő)
5 dkg szezámliszt (ez kb 3 ek)
pici Himalája só
1 dkg kókuszliszt ( ez kb 4 ek) vagy bármilyen magőrlemény pl mandula ledarálva
1 kk foszfátmentes sütőpor
100g 74% étcsoki
5-6 dkb kókuszreszelék

Elkészítés:
piskótát készítünk: szétválasztjuk a tojás fehérjét és sárgáját. A fehérjét pici sóval keményre felverjük elektromos habverővel. A sárgáját kézi habverővel kikeverjük az édesítővel (eritritol) majd hozzáadagoljuk a kétféle lisztet vagy lisztet és magőrleményt és a sütőport. Beleforgatjuk egy lapát segítségével a fehérjét is. Előmelegített sütőben 180 fokon, 20 perc alatt kész van. Rácson kihűtjük majd jöhet a csokimáz. Egy kis lábosban vizet melegítünk de nem kell forrnia, csak melegítsük fel, míg pici kis buborékokat nem látunk meg a vízben. Majd ráteszünk egy másik hőálló tálat amibe beletörjük kockánként a csokoládét és várjuk míg felolvad ez csak pár perc. Nézzünk rá mert odaéghet. Ha már folyékony akkor öntsünk hozzá kb 1-1,5 dl meleg vizet (!). Ha hideget öntünk a csoki rögtön nem folyós hanem szilárdabb lesz és nem tudjuk majd belemártogatni a piskótát. Ha kész vegyük le a tűzről. A piskótát vágjuk 12 kockára és egy villa segítségével mártogassuk a csokiba. A kókuszreszeléket öntsük egy lapos tányérba és a csoki után forgassuk a kókuszba, majd tegyük rácsra míg teljesen kihűl és megdermed a csoki ez kb 10 perc. Mi egy pici meggyet ettünk hozzá.



  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése