2013. január 14., hétfő

Teasütik

Kétféle teázáshoz is remek süteményt készítettem elsöprő sikerrel. Paleovital ihletésű mindkettő csak én kókuszliszttel készítettem, tovább sütöttem és lemértem az adagokat valamint készítettem egy kakaós változatot is, mert az első adag annyira mennyei lett hogy egy kis holland kakaóporral is ki kellett próbálnom. Ez a recept nagyon kis adagot ír, ha úgy rájár a család vagy a lakótársak, mint nálunk, esetleg baráti teázásra készül hát érdemes legalább a háromszorosát készíteni.

Hozzávalók
10 dkg őrölt mandula
2-3 dkg kókuszliszt
5 dkg szezámliszt
5 dkg xillit
4 tojássárgája
5 dkg vaj (laktózmentes)
kakaóshoz: 2 dkg holland kakaópor 

Ezeket összekeverjük kinyújtjuk a tepsiben (egyébként képtelenség lesz átpakolni a tepsibe) és 150 fokon sütjük kb 10-12 percig. Elég csalóka, mert még bugyog a vaj a közepén mégis kész. Meg kell várni míg kihűl (gyorsan kihűl mert vékony a tészta) és a sütőpapírt alulról fogva le lehet szedegetni a kekszeket. Fontos, hogy előre vágjuk fel egy késsel vagy pizzaszeletelővel, mert sütés után olyan porhanyós hogy nem lehet szétszedni. De bárhogy is annyira finom, hogy elfogy!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése