2018. október 17., szerda

Csokis süti liszt és tej nélkül

Ez az eddigi legpuhább sütemény amit életemben elkészítettem. Nagyon csokis és a tetején lévő tejszínhab, lehet bármiből, szója, rizs, laktózmentes, spray vagy akár otthon felvert is. De még tejszínhab nélkül is nagyon megállja a helyét. Mindenképpen próbáld ki!








Hozzávalók:
15 dkg étcsoki
3 ek víz
10-15 dkg édesítő (mennyiség édesítőtől függően én 10 dkg nádcukort tettem bele)
5 tojás
4dkg mandula
3 dl laktózmentes tejszín vagy egy tejszínhab spray (növényi alapú)
1 csipet só

Elkészítés:
Sütőpapírral kibélelünk egy közepes méretű tepsit, a sütőt 180 fokra előmelegítjük. Az étcsokit a vízzel összemelegítjük. A tojások sárgáját az édesítővel fehérre kikeverjük, míg sűrű lesz kb 2-3 perc ha kézi habverővel csináljuk. Mehet bele a csoki és a mandula (ezt apró csíkokra vágtam). A tojásfehérjét megsóztam és jó kemény habot vertem belőle habverővel. Ezt is a csokikrémhez kevertem. Az előmelegített sütőben 25 perc alatt megsül. Kicsit hagyni kell rácson kihűlni és máris díszíthető a habbal. 


2 megjegyzés: