2013. augusztus 11., vasárnap

Szilvalekvár cukor nélkül

Ez egy sütőben lekvárkészítős recept amihez nem használtam se cukrot se tartósítószert. Ami tennivaló volt az a tisztítás, szilvamag eltávolítás, amikor kész lett az üvegbetöltés és a mosogatás. Nem is olyan rossz!

Hozzávaló:
2 kiló szilva (ebből 5 db túlérett volt, így nem került bele) ami magozás után 1,80 kiló lett
2 kicsi befőttes üveg jól kimosva

Elkészítés:
A szilvákat megtisztítjuk (én kétszer beáztattam a mosogatótál aljába). Kimagozzuk ez nekem kb 10 perc volt. Olyan szilvából a legjobb ami szinte már túl van azon is hogy puha legyen, de ne legyen egyik sem sérült, vagy túlérett vagy penészes mert egyetlen darab az egész adagot gallyra vágja. A rossz szemeket eltávolítjuk. Egy nagy lábasban forrásig melegítjük ha bugyog levesszük a tűzről és előmelegített 160 fokos (légkeverésnél) sütőben sütjük. Én óránként néztem rá és kevertem rajta egyet.


1. óra: semmi változás
2. óra kicsit kevesebb lé
3. óra na most már sűrűsödik
4. ebben az órában már többször is meg kellett keverni nem csak egyszer
5. óra:vége
Egy a befőttes üveg szájánál kisebb kanállal töltsük bele a szilvát az üvegbe és tegyünk rá fóliát arra tekerjük a fedőt és díszíthetjük amivel szeretnénk, mi szalvétát tettünk rá. Fejjel lefelé állítjuk és egy-két konyharuhába tekerjük. Ha kihűlt mehet a polcra (már fejjel felfelé :) ).


Fázisfotók :)
 Égett szélekhez ne nyúljunk csak a közepét tegyük befőttes üvegbe!


És kész! Azt hittem 6 órát fog sülni de 5 elég volt. Azt hittem 5 pici üveg kell de kettő is elég volt. Jó sűrű lett és ez volt a cél, mert szerintem így a legeslegfinomabb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése